Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין איילה וחורבת שמרי בנחל שמרי:

שביל שלוחת איילה יער עופר

יער חוף הכרמל או בשמו הנוסף יער עופר משתרע על כ 10,000 דונם, הוא נמצא בין צומת פורדיס בדרום ועין הוד בצפון. רוב שטח היער מכוסה באורנים וחורש ים תיכוני שמורכב מעצי אלון, אלה ארץ ישראלית, קטלב ועוד. בתוך היער יש לא מעט מסלולי הליכה מסומנים בדרגות קושי שונות, יש כאן גם מסלולי אופניים והמון נקודות פיקניק ותצפיות. כאן נשתף אתכם בטיול שאנחנו עשינו והתחברנו.

בצד הדרומי של יער עופר ישנו מסלול שנקרא “שביל שלוחת איילה” העובר בעין איילה ומגיע עד לחורבת שמרי. מכאן יוצא מסלול מעגלי שמתחיל בסימון שבילים ירוק ומסתיים בשחור (באמצע פוגשים את הכחול) מסלול של כ 4.8 ק”מ. צריך לקחת בחשבון שמדובר על מסלול שמוגדר קל עד בינוני כיוון שאיזשהו שלב במסלול יש צורך בטיפוס על אבנים גדולות.

מהחנייה הקטנה והמסודרת נפנה ימינה כאשר נעבור גדר בקר בסימון שבילים ירוק, לאחר הליכה קצרה של 100 מטרים נוכל לשמוע כבר את רעש המים הזורמים כאן אחרי שנים שלא זרמו (שימו לב כי לא תמיד יש מים זורמים). ברוכים הבאים לעין איילה או בשמה הנוסף עין ע’זאל.

בתחילת שנות ה 2,000 הבריכה כאן שופצה על ידי תנועות הנוער במושבים ליד שגם דאגו להמשיך את המסלול הירוק מכאן עד לחרבת שמרי, גודל הבריכה 2.5*1.5 יחסית גדולה אך רדודה. בשנים האחרונות הבריכה הייתה רייקה וכעת בחודשים האחרונים הזרימה בה חודשה אך כמו שכבר אמרנו הזרימה לא קבועה (שימו לב שיש שלט במקום המציין כי הרחצה אסורה כי המים מזוהמים). מכאן ממשיכים בהליכה על השביל הירוק שעובר בין הריסות הכפר עין ע’זאל שהיה כאן עד למלחמת העצמאות. בשביל הזה תוכלו לפגוש לקראת סוף נובמבר את פריחת הנרקיסים, סתוונית היורה ובנוסף יש כאן את עצי תות, תמר, רימון ועוד.

לאורך המשך המסלול יש נקודות תצפית מקסימות על כל איזור קו החוף שאפשר לעצור ולעשות פיקניק או לפתוח פק”ל קפה. המסלול סך הכל נוח להליכה, יש בו קצת עליות וקצת ירידות שתצטרכו לעבור עם הידיים אך בסופו של דבר תגיעו לחרבת שמרי. אי אפשר לפספס את חרבת שמרי, מדובר על מבנה מקומר גדול מהתקופה העות’מאנית מסוף המאה ה 16 ועל פי מקורות הוא שימש כמחסן.

סביב המבנה יש המון מערות קטנות וגדולות. מכאן נמשיך עם הסימון שבילים הירוק עד לערוץ הנחל שימרי, כאן למעשה נפרדים מהירוק וממשיכים עם הכחול שמאלה. על סימון שבילים ירוק הלכנו סך הכל 1.2 ק”מ. אחרי שפנינו שמאלה עם הכחול נצעד עליו במגמת עליה כ 2.6 ק”מ עד לצומת שבילים שחול שחור, בדרך נעבור בין נקודות תצפית לכיוון קו החוף והישובים מסביב. בצומת השבילים נפנה שוב שמאלה הפעם עם סימון שבילים שחור. כאן נותר לנו לצעוד על שביל נוח שיוביל אותנו על הרכב לאחר צעידה שכקילומטר אחד בלבד. 

בסוף המסלול תוכלו לשבת בחניון הרכבים בספסלי הפיקניק או לנסוע לכיוון כביש 4 שם תראו בצד ימין את חניון הזיתים יער חוף הכרמל ע”ש משה קולר ז”ל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון הכרמלים” לבאים מצפון או דרום בכביש 4 פונים לכיוון מושב עופר לכביש 7021, מיד לאחר הפניה בצורה יש לפנות ימינה שוב אל הדרך העולה למושב. לאחר נסיעה של 1.2 ק”מ תגיעו אל חניון הכרמלים ומכאן תתחילו את המסלול.

אתם כבר כאן? הנה עוד כמה הצעות קרובות לטיול

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בהר הכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים – מסלול אל הר הגעש בכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל היער הקסום ביער עופר מסלול מעגלי  – יער חוף הכרמל או בשמו הנוסף יער עופר הוא נמצא בין צומת פורדיס בדרום ועין הוד בצפון. תוכלו למצוא פה את שביל היער הקסום מסלול מעגלי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל – יער עופר – מסלול מקסים המתאים לכל המשפחה כולל תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – גן חיות שמטרתו טיפול והשבת בעלי חיים שנתונים בסכנה אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל. תחילה נציין כי יש המון מטיילים הקוראים לחופים כאן חופי טנטורה אז אם שמעתם את השם הזה מתכוונים לאותו איזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.