Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתיב לשלום בנתיב העשרה – אומנות על חומת המגן בין ישראל לעזה

נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב הנמצא בעוטף עזה וממש בגבולו. בסופו של המושב תמצאו את חומת המגן הגדולה והמרשימה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. נתיב לשלום הוא מרכז מבקרים שבו תוכלו לקחת חלק ביצירת אומנות של הדבקת אבני פסיפס על החומה. מטרת הפרויקט המיוחד הזה הוא לקשט את החומה ולהעביר באמצעותו מסרים חיוביים של תקווה וסובלנות. כבר אלפי מבקרים הגיעו הנה ולקחו חלק בפעילות הזו ואת התוצר ניתן לראות על גבי החומה.

מי שרוצה לקחת חלק בפעילות של נתיב לשלום מוזמן להגיע אל מרכז המבקרים, שם יש אפשרות למספר פעילויות לפי בחירה. ישנה אפשרות לרכוש את אבן או אריח הפסיפס, מתוך מגוון אבנים מעוצבות לבחירתכם, ולצאת להדביקה על החומה. אפשר גם לקחת חלק בסדנאות שונות שהמקום מציע ולצפות בסרטון הסבר קצר על המקום, על החיים בעוטף עזה ועל הפרויקט של נתיב לשלום.   

מי שרוצה להגיע באופן עצמאי עד החומה – ישנה אפשרות להגיע אליה גם בצורה עצמאית כדי להתרשם ולראות. נסיעה קצרה בתוך המושב תיקח אותכם עד לקצהו, שם תפגשו את החומה הגבוהה שמעברה נמצאת רצועת עזה. החומה עוברת ממש בצמוד לבתים של המושב ואין ספק שהביקור בה הוא חוויה עוצמתית ומרגשת. הוראות נסיעה בתוך המושב: בכניסה לישוב יש להמשיך ישר בכיכר, בצומת T יש לפנות שמאלה עד לצומת T הבאה ושם יש לפנות שמאלה שוב. מכאן המשיכו ישר עד סוף הרחוב ואחרי הבתים כבר תראו את החומה. לביקור באתר הרשמי של מרכז מבקרים נתיב לשלום לחץ כאן.

אנחנו ממליצים מאוד להגיע לאזור בחודש פברואר שבהלכו מתקיים מדי שנה פסטיבל דרום אדום. הפסטיבל המסורתי של צפון הנגב בו חוגגים את פריחת הכלניות שמקשטת את האזור כולו, עם המון פעילויות מיוחדות לכבוד הפסטיבל. המון מקומות יפים לראות, פארקים בשיא פריחתם, אטרקציות עם הילדים ועוד. לרשימת ההמלצות שלנו לטיולים ומקומות לטייל בהם במסגרת פסטיבל דרום אדום לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת לילי – בגבעת לילי תוכלו למצוא את פריחת הכלניות בשיא העונה וגם את קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף הבשור והגשר התלוי – מסלול נסיעה ברכב העובר בין מספר נקודות עניין לאורך נחל הבשור, אחד מהם הוא הגשר התלוי המפורסם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור גבעת גמל – לזכרו של יעקב (ינצ’יק) גברי – בסמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה על גבי גבעה הנראת כמו דבשת הגמל הוקם לו מצפור המשקיף על האיזור כולו לזכרו של יעקב גברי חלוץ ומייסד ניר עם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.