Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול בעמק השלום – עמק השניים – רמות מנשה

עמק השלום או בשמו השני עמק השניים נמצא ברמת מנשה איזור שופע במסלולי טיולים, פריחה בעונה, מעיינות, אתרים ארכיאולוגיים, חיות בר כמו: צבאים, חזירי בר, שועלים, ציפורים. בנוסף יש כאן גם נחלים זורמים ונופים עוצרי נשימה. הטיול שלנו מתחיל בחניון חרובים המוכר שאליו תוכלו לצאת למסלול בנחל השופט.

מחניון חרובים על פי השילוט ניתן לצאת לטיול רגלי, אופניים או עם רכב פרטי. חשוב לציין כי הדרך עבירה לכל רכב רק סעו לאט, לאחר הגשמים הדרך יכולה להיות בוצית. מחניון החרובים פונים שמאלה עם השילוט לעמק השלום (אם תפנו ימינה תגיעו לשביל סיון – למידע לחץ כאן), בכיכר (הקטנה יש לומר עם הברוש באמצע) נפנה ימינה ונמשיך ישר עם השילוט “עמק השלום”.

כבר בכניסה לשביל עפר יתגלה מולכם הנוף המרהיב של העמק, למעשה הכביש נוסע בסמוך לנחל סנין. אם תגיעו לכאן בתקופת הפריחה לאחר הגשם תוכלו לראות מרבדי פריחת לאורך כל הטיול שלכם של כלניות בשלל צבעים: סגול, לבן ואדום. מכאן ממשיכים עם שביל העפר עד לצומת הדרכים שבה יש שילוט: להמשיך ישר לחוות עמק השלום בעוד 0.8 ק”מ או לפנות ימינה לכיוון מגדלי השמירה 0.4 ק”מ עליהם נפרט בהמשך. אם נמשיך ישר נגיע אל חוות עמק השלום.

הסיפור של חוות עמק השלום מתחיל עם ד”ר אוסקר אדר שהגיע לכאן לראשונה בשנת 1960, הוא היה טייס ממוצא גרמני ויחד עם חברו אדריאן הם בנו את חוות עמק השלום שתוכלו למצוא אותה כאן עד היום בלב עמק השלום או בשמו הנוסף רמת השניים. בשנות השבעים הצטרף לכאן גם יוסף אלישע חוקר תנ”ך ואוהב ישראל. בחוות השלום הם הקפידו לשמור על אורח חיים נקי על ידי עבודת אדמה, חשמל המיוצר מהשמש והשתמשו במי המעיין שכאן. בשנת 2,000 נפטר הרמן שהוריש את המקום למועצה האזורית מגידו שממשיכים עד היום יחד עם עמותת לוטם להפעיל את החווה על פי הערכים של מקימיה.

ממול לחווה תמצאו שני ברושים גדולים ובולטים לזכרם של שני חברי קיבוץ עין השופט שסמוך לכאן, יואש זולטר ויצחק קליצ’בסקי – הם היו שומרי המטעים והם נהרגו כאן בפיגוע ירי בשנת 1936 וליד העצים יש גלעד זכרון. בעקבות הפיגועים שהיו כאן בין השנים 1936-1939 התושבים בנו שני מגדלי שמירה על הגבעה השולטת על האיזור.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון חרובים נחל השופט” – הוראות הגעה חשובות: הדרך הפשוטה ביותר להגיע אל חניון חרובים היא דרך יקנעם המושבה, משם כנראה גם הוויז יקח אתכם. נוסעים בתוך המושבה עד שמגיעים לכביש עפר ולאחר כמה דקות של נסיעה תגיעו לחניון. אבל שימו לב – בסופי שבוע לעתים סוגרים שם את השער והדרך לחניון חסומה. במקרה כזה תצטרכו לנסוע דרך כביש 66 עד הפניה אל עבר “פארק רמות מנשה”, ומשם כבר תפגשו שילוט שינחה אתכם אל עבר חניון חרובים.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל סיון – עמק השלום ונחל סנין – שביל סיון הינו שביל רגלי או סינגל אופניים, מעגלי, שנמצא מצפון ומדרום לערוץ נחל סנין. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים יש כאן מרבדי כלניות צבעוניות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – את פארק רמות מנשה אין אחד שלא מכיר, לא משנה באיזו עונה תבקרו תוכלו למצוא כאן מה לעשות. אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל השופט – מסלול מקסים העובר במקביל לנחל השופט שזורם לאורך כל השנה ובעוצמה לאחר הגשים, יש כאן גשרים ומסלול נוח להליכה כולל חניון פיקניקים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גבעת הרקפות, מאגר גלעד ומפלי רז – אזור רמות מנשה הוא האחד היפים והמרשימים בארצנו כך שלא סתם הוא קיבל את הכינוי “טוסקנה של ישראל”. בגבעת הרקפות לאחר הגשמים תוכלו להנות מהרקפות, בסמוך לשם תוכלו לבקר במאגר גלעד שממנו נשפחים מפלי רז. למידע מלא על המקומות האלו לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

תל יקנעם – מרכז מבקרים שעבר שיפוץ ובהחלט שווה לבקר כאן. תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. התל ממוקם ליד אחת הדרכים החשובות ביותר בעת העתיקה – בשל מיקומו של התל קיבלה יקנעם העתיקה ערך אסטרטגי וכלכלי רב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק המשוחזרת ומעיין אלרואי – טיול נגיש, קצר ונהדר עם הילדים העובר בין קרונות הרכבת המשוחזרת ובסופו תוכלו גם להיכנס אל המעיין הקטן והקריר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – ברוכים הבאים לאחד מהגנים הלאומים המגניבים שיש כאן באיזור – מגוון רחב של מערות קבורה שהן אטרקציה נהדרת עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שביל אוהד – אם אתם מחפשים מסלול הליכה קצר, נוח, עם נוף עוצר נשימה – זה המקום! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – מסלול נגיש לעגלות, לצד נחל זורם עם איזור לפיקניק – מושלם עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.