Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועי חנוכה 2023 בירושלים

מדי שנה בחג החנוכה מתקיימים פסטיבלים ואירועי ענק ברחבי הארץ גם השנה 2023 זה קורה! אז כדי לעשות קצת סדר ריכזנו עבורכם את כל הפעילויות של החג באזור דרום. כאן תוכלו לראות רשימה מסודרת של כל מה שתוכלו לעשות עם הילדים ועוד כמה רעיונות לבילוי עם כל המשפחה. הכי חשוב כמובן שתבלו יחד ותהנו. חג שמח!  הדף ממשיך להתעדכן בכל רגע נתון על פי פרסומים האירועים.

חנוכה במוזיאון הטבע התנ”כי בבית שמש

אתם מוזמני לבוא למוזיאון הטבע התנ”כי בבית שמש ולהכיר באמצעות המחשבה של הטבע את החיות שחיו כאן תקופת התנ”ך. מחפשים את האור! מוזיאון הטבע התנ”כי מזמין אתכם למצוא את האור בפעילויות לכל המשפחה לחג החנוכה! 8 חידות ל-8 ימים, מפגשים קרובים עם בעלי החיים, סיורים שייקחו אתכם למקומות בתנ”ך שלא הכרתם שריינו מקומות באתר הרישמי. במקום יש מרחב מוגן. 

מסיק זיתים בעין חניה

לכבוד חג החנוכה אתם מוזמנים למסוק זיתים בעין חניה בין התאריכים 08-16/12/2023 בין השעות 10:00-14:00. בהרי יהודה וירושלים וגם באזור נחל רפאים גידלו וטיפחו כרמי זיתים במשך אלפי שנים. מפירות העצים הופק שמן זית לשימושים שונים והודות לאיכותו הגבוהה השתמשו בו אף בבית המקדש. אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בפעולת המסיק יחד עם עובדי האתר. במקרה של גשם המסיק לא יתקיים, ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. יש לתאם ביקור מראש באתר הרישמי.

חג של אור במרכז מורשת בגין בירושלים

מרכז מורשת בגין בירושלים מזמין אתכם להגיע עם המשפחה בימי החנוכה וליהנות מסיורים תיאטרליים ומוזיקליים בנוף הירושלמי, לצעוד בעקבות גיבורים, לשיר את שירי החג האהובים, לשמוע על סיפורי הגבורה מימי החשמונאים ועד ימינו וליהנות מביקור חוויתי במוזיאון בגין בעקבות מסע חייו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. בין התאריכים 10-14/12/223 כ”ז בכסלו עד ב’ בטבת, פירוט אירועים:

  • אורות וגבורה | סיור תיאטרלי לחנוכה במשכנות שאננים – מעטים מול רבים, מכבים מול יוונים, וגם מחתרות מול בריטים, ממלוכים מול תורכים, ביזנטים מול צלבנים ורכבות מול סוסים. מוזמנים לסיור תיאטרלי מסקרן ומצחיק עם השחקן יאיר להמן, מתיאטרון על הדרך, בנוף הירושלמי מול חומות העיר העתיקה.  ימים א’-ה’ | 10-14 בדצמבר, כ”ז בכסלו עד ב’ בטבת | בשעה 11:00. בהרשמה מראש באתר הרישמי.
  • ימי החנוכה | סיור מוזיקלי בעקבות חייו של מנחם בגין – נצא לטייל בסביבת מרכז מורשת בגין בליווי נגן בעקבות שירי החג האהובים, נספר את סיפורי הגבורה מימי החשמונאים דרך הקמת המדינה ועד ימינו. ימים א’-ה’ | 10-14 בדצמבר, כ”ז בכסלו עד ב’ בטבת | בשעה 14:00. בהרשמה מראש באתר הרישמי.
  • חנוכה במוזיאון בגין – מוזמנים לסיור מודרך בחוויה אורקולית רב-גילית בעקבות סיפור חייו המרתק של מנחם בגין. יחד נעבור דרך פרקי חייו השונים: נצעד איתו ברחובות ילדותו באירופה, נשתתף במפגש של ראשי האצ”ל, נשב על הספה בסלון ביתו, נשמע בכיכר את נאומיו המפורסמים, נצטרף לעצרת בחירות ונלווה אותו ברגעיו הדרמטיים כראש ממשלה. פיסות היסטוריה של עם ישראל ומדינת ישראל שזורות לאורך כל הביקור. ימים א’-ה’ | 09:00-16:30. בהרשמה מראש באתר הרישמי.

חנוכה באקווריום ישראל

אם אתם מחפשים אטרקציה מיוחדת לכל המשפחה שאין רבות כמותה בארץ לחנוכה 2023, כדאי לכם מאוד להגיע ולבקר באקווריום ישראל. אקווריום ישראל הוא מתחם ענק שבו מוצגים החיים מתחת לפני המים, מגוון גדול מאוד של בעלי חיים ימיים ובעיקר המון מידע על הסביבה הימית וערכי שמירה על הטבע. המתחם נגיש לטיול עם עגלות והוא מקורה כך שהוא מתאים מאוד גם לבילוי בימים החמים או בימי החורף הגשומים. מידע מלא על האקווריום לחצו כאן.

סיורי חנוכיות 2023

חנוכה 2023 בצל המלחמה – חנוכה, חג האורות מהבהבים, חנוכיות בחלונות, קסם חג האורות ונס פח השמן הם חלק בלתי נפרד מאווירת חג החנוכה. סיורי משפחות, סיורי חנוכיות, זוגות, קבוצות בעזרת מורי דרך ומדריכים שמכניסים אותנו אל עומק הרובעים היהודים בערים השונות כל זה לצד הדרכה מסודרת על המקום בו אנחנו נמצאים. למידע מפורט על סיורי חנוכיות לחצו כאן.

חנוכה גבעת התחמושת

ממשיכים את ניצחון האור מדור לדור! בחג חנוכה הקרוב מגיעים לגבעת התחמושת ונהנים ממופעים ופעילות לכל המשפחה, סדנת “לוחמי אור”, פינת יצירה “חנוכיות של תקווה”, פינות איפור וגם “הכל במזוודה” – הצגה לכל המשפחה. הדרכות במוזיאון ששת הימים לגילאי 12 ומעלה. כניסה חופשית לתושבי הדרום והצפון. שעות פתיחה 10:00 – 16:00, ההצגה תתקיים בשעות 11:30 , 13:30, הדרכות במוזיאון בשעות 10:30, 12:30 , 14:30, הכניסה על בסיס מקום פנוי. מידע נוסף ורכישת כרטיסים באתר הרישמי.

חגיגת טיולים לכל המשפחה עם בית ספר שדה כפר עציון

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה למגוון רחב של סיורים בדרגות קושי שונות עם בית ספר שדה כפר עציון. שבוע שלם ימי ראשו עד חמישי 10-15/12/2023 במגוון רחב של איזורים: ואדי קלט, חרבת עיטאב, קברות המכבים ביער בן שמן, חרבת בורגין, נחל מערות ועוד. יש להירשם באתר הרישמי. 

חנוכה עם רשות העתיקות

רשות העתיקות פותחת את שעריה לקהל הרחב בחנוכה 2023, ומזמינה את הציבור להשתתף במגוון חפירות ארכיאולוגיות, סיורים וסדנאות ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום.  בחג החנוכה הזה נוגעים בעבר! בואו לשלל פעילויות ללא תשלום – למשפחות ולמבוגרים, בימים מורכבים אלו, אנחנו מזמינים אתכם לחזור יחד איתנו בזמן אל מנהגי החג הקדום וסמליו, ולרגע – להניח בצד את הדאגות – בתקווה לימים מלאי אור! לרשימת הפעילויות לחצו כאן.

הללויה אש ומים – מופע הלילה של עיר דוד נדלק מחדש!

מופע לילה ייחודי ומרגש המגולל את סיפורה של ירושלים הקדומה ומשיב אותה לחיים באמצעות אפקטים מרהיבים של אש ומים. המופע מוקרן על גבי עתיקות עיר דוד לחוויה עוצרת נשימה. הסעות ממתחם התחנה בירושלים והדלקת נרות חגיגית לפני המופע. הכניסה חינם לתושבי הדרום והצפון. לפרטים והזמנות לחצו כאן.

עיר דוד המקראית בחנוכה

ללכת בעקבות מלכים ונביאים, לעבור במעברים תת- קרקעיים וללכת במימי נקבת השילוח (נקבת חזקיהו) לאור פנסים. הצטרפו למסע קסום ומסתורי בין פירים, חומות וביצורים קדומים בעיר דוד – המקום בו נולדה ירושלים. הכניסה חינם לתושבי הדרום והצפון. לפרטים והזמנות לחצו כאן.

סודות ואורות מתחת לחומות

חזיון אורקולי לכל המשפחה במערת צדקיהו בחנוכה תעלומה בת אלפי שנים במערת המסתורין. החיזיון האורקולי החדש – “סודות מתחת לחומות” – חזיון אורקולי יפיפה ומהפנט הלוקח אותנו למסע בזמן, אל תקופת בית ראשון, האגדות והמיתוסים של תקופת בית שני ואל עוד סודות רבים הקשורים במערה המסתורית. מערה צדקיהו הענקית בממדיה והמפתיעה בייחודה נחפרה מאז העת העתיקה בידי אדם לאורך כ-250 מטר עמוק מתחת לסמטאות השוקקות של העיר העתיקה. בחפירות במערה התגלו גם מטבעות מהתקופה החשמונאית, וההערכה כי המערה-מחצבה היתה בשימוש בתקופה החשמונאית. מתאים מגיל 7. בתאריכים: 7, 10, 11, 12, 13, 14 בדצמבר, 2023, כ”ד כסלו, כ”ז כסלו-ב’ טבת, תשפ”ד, כל שעה עגולה בין השעות 12:00-15:00 (סיום ב-16). מספר המקומות בכל סבב מוגבל, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר הרישמי.

חנוכה משפחתי בחאן שער הגיא “כלניות תמיד תפרחנה”

חנוכה משפחתי בחאן שער הגיא, ביקור במרכז המורשת לפורצי הדרך לירושלים כולל פעילות לכל המשפחה ברוח התקופה. חאן שער הגיא, שנמצא בדרך העולה לירושלים, שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית. בתקופת מלחמת העצמאות נערכו בדרך הזו קרבות עזים וכיום המקום משמש כאתר מורשת וזיכרון לאומי. הסיור בחאן שער הגיא יקח אתכם אחורה בזמן על ידי סיור אינטראקטיבי מרגש בו תוכלו לחוות בצורה מוחשית את סיפור הלחימה והגבורה של המקום המיוחד הזה. מידע נוסף והרשמה מראש באתר הרישמי.

חנוכה במגדל דוד

בחנוכה הקרוב ניפגש במגדל לשבוע מלא בפעילויות לכל המשפחה: משחק ניווט ומשימות במצודה ובגלריות, סיורים בעקבות החשמונאים וסיפור חנוכה, ועמדת תחפושות ויצירה. בין השעות 10:00 ל-16:00, מידי יום בחנוכה. בואו לסיור במצודה בעקבת החשמונאים וסיפורי חנוכה: שרידי הביצור המרכזיים של החשמונאים בירושלים נמצאים אצלנו, במצודת מגדל דוד. בסיור נראה את המגדלים והחומות שבנו החשמונאים ברחבת המצודה ועוד. משך הסיור: כשעה. בנוסף בואו להנות ממשחק ניווט ומשימות ברחבי המצודה לכל המשפחה. כל משפחה תקבל ערכה עם משימות וחידות, תנווט ברחבי המצודה, בגלריות ובחפיר, עד הגעה לאוצר: מטמון חנוכה. משך הפעילות: כשעה. בנוסף לכל זה תוכלו להנות גם סדנאות יצירה לכולם. פרטים נוספים באתר הרישמי.

עיר עוטפת אור: נשים וסיפורים בירושלים

ביוזמת ובסיוע המחלקה לקידום נשים בעיריית ירושלים, יתקיימו במהלך חודש דצמבר, כולל בימי חג החנוכה, אירועי אירוח ביתי והדלקת נרות ללא תשלום למפוני עוטף ישראל המתארחים בבתי המלון בירושלים. כ-30 מחברות מיזם נשים וסיפורים בירושלים, מזמינות קבוצות המתארגנות עצמאית החל מ-10 אנשים ועד 20 איש, לאירוח ביתי ברחבי העיר. האירוח כולל מפגש, שיחה, סיפור חיים, סדנה, פעילות משותפת, הפרשת חלה או הכנת תבשיל וכיבוד קל. האירוח יתקיים, בתיאום מראש בלבד – למידע מפורט לחצו כאן.

חנוכה במוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע בירושלים מזמין אתכם להגיע ולהנות בחג החנוכה לתערוכה חדשה: “החופש ליצור” בנוסף להנות להדגמת אש לכל המשפחה, סדנת בנייה גליל הקסם, הדגמת המפתח ליצירה ועוד. לתושבי היישובים המפונים הכניסה ללא עלות בהצגת תעודת זהות. יש צורך לשריין מקומות באתר הרישמי. במוזיאון יש שני מרחבים מוגנים. לרכישת כרטיסים באתר הרישמי.

חנוכה של אור במוזיאון ישראל

סיורים וסדנאות בעקבות החג לכל המשפחה יום ב’ 11.12 יום ג’ 12.12 יום ה’ 14.12. כניסה חינם למפונים בהצגת תעודה מזהה. הצטרפו אלינו לסיורים מרתקים לכל המשפחה בעקבות החנוכה – באגף לארכאולוגיה, בתצוגת החנוכיות הנדירות שלנו וביצירות האמנות ברחבי המוזיאון! לאחר הסיור נתנסה בסדנת יצירה בעקבות החג באגף הנוער: סדנת ויטראז’ שבה נכין  חלון שיכניס צבע ואור לכל בית, וסדנת קולאז’ בצבעי מים. משך הסיור: שעה,  משך הסדנה: שעה. הסיורים מיועדים לילדים מגיל 6 ומעלה, הסיור “אמנות האור” מגיל 4 ומעלה. התערוכה “תעלומות במצולות” באגף הנוער תהיה פתוחה לקהל בימים ב’, ג’ וה’ במשך שעות הפעילות, ללא תשלום נוסף. למידע מפורט לחצו כאן.

חנוכה במעלית הזמן

האטרקציה מעלית הזמן בירושלים משלבת בין חדשנות טכנולוגיה והסיפור של ירושלים ומעניקה לצופה חוויה עוצרת נשימה. המיצגים מוקרנים באולם חדיש הכולל מסכי ענק העוטפים את המבקר מכל עבר, כסאות מותאמים ונוחים, כל אלו יוצרים אצל הצופה תחושה מרתקת ורב חושית, עד כדי תחושה שהוא נמצא בתוך המיצג. האולם כולל 250 מ”ר של מסכי לד היקפיים העוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מהמתקדמות בעולם, 104 מושבים, 98 מהם נעים על 6 צירי תנועה ו- 6 מהם נייחים. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

האירועים עשויים להשתנות או להתבטל בהתאם להחלטת מארגני האירועים. מומלץ להתעדכן מול המארגן הרשמי בטרם ההגעה. כל המידע המופיע כאן התקבל ישירות מול הספקים לרבות מחירים וזמני האירועים.