Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החוף הירוק: נחל האסי בקיבוץ ניר דוד

נחל האסי היפהפה זורם לו בתחומי קיבוץ ניר דוד שנמצא בבקעת בית שאן. קיבוץ ניר דוד היה לישוב הראשון מתוך יישובי חומה ומגדל – ישובים חקלאיים יהודים בארץ ישראל מלפני קום המדינה. בין בתי הקיבוץ זורם לו נחל האסי שמוכר גם בשם נחל עמל ויוצר בדרכו פנינת טבע מרהיבה ביופיה. בצידו המערבי של הקיבוץ נמצא גן לאומי גן השלושה המכונה גם הסחנה ובו למעשה נובע המעיין שמזין את הנחל.

מתוך גן לאומי גן השלושה זורם הנחל מזרחה, חוצה את קיבוץ ניר דוד וממשיך לזרום דרך תעלות לכיוון בריכות הדגים, עד שנשפך אל נחל חרוד. הקיבוץ עלה לכותרות בעקבות מאבק ציבורי נרחב למען מתן גישה לנחל לכלל הציבור. בעקבות עמדת המדינה קיבוץ ניר דוד פתח את הכניסה מחלקו המערבי של הנחל שנקרא “החוף הירוק”, שהוא חוף שקט לצד נחל האסי. למעשה מדובר בחלק קטן מאוד מנחל האסי אליו כל אחד שרוצה מוזמן להגיע ולבקר במקום, שפתוח בכל ימות השנה מלבד שבתות והכניסה אליו היא בחינם. בפסיקה האחרונה נפתחה גם “הגדה הדרומית” אליה ניתן להגיע דרך החוף הירוק.

מה חשוב לדעת לפני הביקור?

הכניסה לחוף הירוק בשעות הפעילות של כל יום בין השעות 09:00-17:00 הכניסה חינם, מלבד בימי שבת שהכניסה סגורה. הגדה הדרומית בתוך קיבוץ ניר דוד אליה מגיעים דרך החוף הירוק, פתוחה בימי ראשון עד חמישי 09:00-15:00 וימי שישי 09:00-13:00 ימי שבת סגור אין צורך להירשם מראש באתר הרישמי של ניר דוד. במקום ישנה חניה מסודרת ללא עלות, וממנה יוצא שביל אל שער הכניסה לחוף. אורכו של השביל המוביל אל החוף כמה מטרים בודדים בירידה, הוא אינו נגיש אבל אפשרי למעבר עם עגלות. חשוב לציין שחלק מהמקום הוא חשוף לשמש, יש אזור מוצל יחסית קטן. הגישה למים היא נוחה, אחרי שתרדו מספר מדרגות תוכלו ליהנות מהמראה המדהים של צבע המים הצלולים והדגים ששוחים בסמוך אליכם. 

על המבלים בחוף הירוק חלים הכללים הבאים:

  • אין מציל בחוף.
  • המים עמוקים והרחצה בו מסוכנת.
  • כניסת ילדים מתחת לגיל 13 ללא ליוויי הורים אסורה.
  • הקפיצה למים אסורה (בקרבת החוף פזורים סלעים).
  • אין מלתחות ושירותים במקום.
  • אסור להבעיר אש או מנגל.
  • הדייג, השמעת מוזיקה, והכנסת בקבוקי זכוכית אסורים.
  • משיקולי בטיחות, אסור להכניס סירות קשיחות ומתנפחות.
  • אסורה הקמת אוהלים.
  • יש להימנע משימוש בכלי אוכל חד פעמיים, אין לחצות בשחייה או הליכה גדרות ומצופים.
  • מתוך התחשבות בכלל המבקרים, הכנסת בעלי חיים לחוף אסורה (כולל כלבים).
  • המבקרים מתבקשים שלא לחצות גדרות או מצופים.
  • החוף הינו חוף שקט –  עזרו לשמור על חוף נעים ורגוע.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אולם כדורסל מרכז הולצר ניר דוד (תל עמל). לבאים מכביש 669 יש להיכנס בצומת של גן השלושה, בכיכר יש לפנות שמאלה, להמשיך ישר ולחלוף על פני גן גורו ותחנת הדרך של ניר דוד. כביש גישה נוח ועביר לכל רכב יוביל אתכם עד לחנית עפר בסמוך לרייזר העמק הנעלם.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין יזרעאל -עין יזרעאל הוא מעיין שנובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי כך שמהכביש פשוט בלתי אפשרי לדעת על קיומו.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת גדעון ובריכת גדעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין הנציב עין יהודה – אולי המעיין היפה ביותר בכל עמק המעיינות, עמוק, טורקיז עם המון פינות ישיבה מסביב(סגור בשבת). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע – מדובר בבריכה טבעית די גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. היתרון הגדול של המיקום שניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של הפארק. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחץ כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת גם היא מנביעה טבעית. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. בשנים האחרונות שופץ השטח סביב הבריכה וכעת המקום אפילו עוד יותר מזמין ונעים. תוכלו לשבת סביב הבריכה, להתמקם לכמה שעות ואפשר גם לעשות על האש. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה או יותר נכון גדולה – מעיינות “חוגה” – פארק מים בטבע. למי שמכיר את איזור בקעת בית שאן יודע אומנם כי בתקופת הקיץ חם פה מאוד, אך לשמחתנו האיזור כולו התברך בכמות אדירה של מעיינות טבעיים לטבול בהם. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.