Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרום אדום 2024

כל אירועי 2024 בוטלו – עוד נשוב לפרוח 

דרום אדום 2024 עתיד להתקיים גם השנה החל מתאריך 02/02/2024 ולמשך ארבעה סופי שבוע בסימן התחדשות, המשכיות וצמיחה מחדש. השנה הפסטיבל מקבל משמעות אחרת ויתקיים במתכונת מותאמת לתקופה. איזור הדרום עבר בשביעי לאוקטובר אובדן ושבר גדול אבל לטבע עוצמות משלו ויכולת תמיד לצמוח מחדש. פריחת הכלניות בדרום מדי שנה מכסה את היערות והפארקים במרבדים אדומים ויוצרת מראות טבע מופלאים. 

מדי שנה במסגרת הפסטיבל מתקיימים אירועים רבים, סיורים, מופעים, פעילויות למשפחות, אטרקציות לילדים, טיולים לכל המשפחה וגולת הכותרת של הפסטיבל פריחת הכלניות המרהיבה. השנה לא נקרא לדרום אדום “פסטיבל” אבל כן נטייל בין הכלניות לצד צעדה לזכרם, מירוץ למען חזרתם ואירועים נוספים. ובעיקר להראות שעם ישראל חי וקיים. חשוב לשים לב שלא תותר השנה כניסת רכבים לציר המרכזי המוביל ליישובים צמודי הגדר במועצות אשכול ושער הנגב, וכן ליער שוקדה ומספר חניונים כמו חניון רעים, חניון ורמולן וחניון מרווה. כדאי מאוד להתעדכן באתר דרום אדום לפני היציאה לדרך.

למרות האסון הכבד, הכלניות יפרחו גם השנה, ובמהלך חודש פברואר ימלאו את צפון הנגב ויערות קרן קימת לישראל, מרבדים אדומים של פרחים. בעמותת התיירות שקמה בשור וברשויות החברות בה הוחלט לקיים גם, ובעיקר השנה את דרום אדום, בסימן של פריחה מחדש. השנה לא יתקיימו, כמידי שנה, עשרות אירועים ברחבי המרחב, אלא מספר קטן של אירועים ממוקדים, שיהוו מסר לכך שאנו תמיד נבחר לפרוח שוב, במלוא מובן המילה. השותפים המרכזיים לפרויקט השנה הם קק”ל ובנק הפועלים. טרם ביקורכם באיזור יש לבקר בדף הנחיות פיקוד העורף.

צעדת הכלניות 2024

צעדת הכלניות של קק”ל תוקדש השנה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז”ל, ראש מועצת שער הנגב ומייסד פסטיבל דרום אדום, שנפל בהגנה על ביתו, קיבוץ כפר עזה. הצעדה, שתתקיים ב-16/02/2024, תצא מאזור אתר הראשונים בקיבוץ רוחמה, ומסלוליה, בני 3.5, 6.5 ו-10 ק”מ, יעברו בנוף הציורי של בתרונות רוחמה, לצד פריחה מרהיבה, נופים פתוחים ואתרים היסטוריים. הצעדה השנה תהיה סגורה למוזמנים בלבד, אך מזמינים את אזרחי ישראל, וקהילות בכל העולם, ללבוש חולצה אדומה ולצעוד יחד באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה בשיתוף מיקרוסופט במיוחד לטובת הצעדה. ההשתתפות בצעדה הינה לקבוצות מאורגנות בלבד (אוטובוסים), לא תתאפשר כניסה עצמאית לצעדה. לפרטים והזמנה לקבוצות מאורגנות יש לפנות באמצעות הטופס פניות באתר הרשמי.

מרוץ הכלניות 2024

מסלולו של מרוץ הכלניות, שיתקיים בסימן השבת החטופים והנעדרים, ובשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, השתנה והוא הועבר מיער שוקדה לפארק גרר-שרשרת וסביבתו, אזור בעל ייחודיות נופית, עם מעיינות ופריחות לאורכו. במרוץ יהיו 3 מקצים: 10 ק”מ תחרותי, 5 ק”מ תחרותי ו 2.5 ק”מ תחרותי ועממי והוא יתקיים ב 09/02/2024.  לוח זמנים של האירוע:

  • 07:00 – פתיחת מתחם וחלוקת ערכות (יש להגיע כ 50 דקות לפני שעת הזינוק)
  • 08:30 – זינוק מקצה 10 ק”מ
  • 08:50 – זינוק מקצה 5 ק”מ
  • 10:00 – זינוק מקצה 2.5 תחרותי ועממי יחד.
  • 10:30 – טקס סיום למנצחים

שימו לב כי יש להגיע לפארק רק באמצעות הקישור המופיע באתר הרישמי ולהמשך נסיעה קצרה בדרך כורכר אל חניה שהוסדרה במיוחד.

סיורי קק"ל

גם השנה קרן קיימת לישראל יקיימו  מספר רב של סיורים וטיולים מודרכים, רגליים או רכובים, ביערות קק”ל ובאתרי הפריחה המזרחיים של הנגב המערבי. הטיולים והסיורים הם בהרשמה מראש, בתשלום סמלי והם מתאימים לכל המשפחה. הסיורים שיתקיימו לדוגמא: טיול רכוב מגבעת הכלניות לצד קבר אריאל שרון אל דרך נוף יער ניר משה, מפארק נחל גרר ליער שרשרת, דרך הפסלים בחצרים, אל בתרונות רוחמה ובשביל הזהב שביער להב. לרשימת כל הסיורים המומלצים תוכלו ללחוץ כאן.

דרום אדום מארקט

אירוע נוסף, בחסות בנק הפועלים, הוא “דרום אדום MARKET“, בו יציעו אמני צפון הנגב את מוצריהם – חפצי נוי לבית ולגינה, כלי קרמיקה, תכשיטים, עבודות עץ, ביגוד אתני, סדנאות לילדים, וכמובן שמן זית משובח, זיתים דבש ומרקחות, ממאפים ומאכלים ביתיים, קינוחים ועוד. האירוע יתקיים בימים שישי ושבת, 23-24/02/2024 בפארק תעשיות עידן הנגב.

דרום אדום בכל מקום

השנה בצל הלחימה בשיתוף עם בנק הפועלים יקומו מתחמי פופ אפי זמניים בהם ימכרו מגוון רחב של מוצרים והכל של יצרני העוטף: חפצי אמנות, זמני זית, יינות מיקבים שונים, מוצרי קוסמטיקה ועוד. המתחמים מנוהלים על ידי עמותת התיירות שקמה- בשור ביחד עם בנק הפועלים. כל המכירות שיתקיימו בפופ אפים השונים עוברים ישירות לבעלי העסקים ותיירני צפון הנגב המערבי שמוכרים את מוצריהם במתחמים.

המתחמים של דרום אדום בכל מקום:

  • 16-17/01/2024 פארק עתידים תל אביב רחוב דבורה הנביאה 121
  • 25-26/01/2024 במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת עמק יזרעאל:
    • יום חמישי 12:00-19:00
    • יום שישי 09:00-14:00
  • 31/01-01/02/2024 בנמל תל אביב 12:00-20:00.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.