Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועי חנוכה 2023 בדרום

מדי שנה בחג החנוכה מתקיימים פסטיבלים ואירועי ענק ברחבי הארץ גם השנה 2023 זה קורה! אז כדי לעשות קצת סדר ריכזנו עבורכם את כל הפעילויות של החג באזור דרום. כאן תוכלו לראות רשימה מסודרת של כל מה שתוכלו לעשות עם הילדים ועוד כמה רעיונות לבילוי עם כל המשפחה. הכי חשוב כמובן שתבלו יחד ותהנו. חג שמח!  הדף ממשיך להתעדכן בכל רגע נתון על פי פרסומים האירועים.

חנוכה בארכאולוג ליום אחד

בחבל לכיש נמצא גן לאומי בית גוברין-מרשה ובתחומו מתקיימת פעילות מרתקת שמתאימה לכל המשפחה: ארכאולוג ליום אחד. הפעילות מספקת חוויה ייחודית מאוד ומאפשרת למשתתפים בה להתנסות בהרפתקה של חפירה ארכאולוגית אמיתית בתוך אתר ארכאולוגי פעיל! למעשה כאן אתם הופכים להיות החוקרים האמתיים, ויש לכם הזדמנות לאתר ממצאים חשובים ועתיקות שהם חלק מפרויקט מחקר פעיל. בחג החנוכה בתאריכים: 11/12, 13/12 ו 15/12 אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה לפעילות חוויתית עם ארכאולוג ליום אחד. בתיאום מראש והזמנת כרטיסים באתר הרישמי.

חנוכה במרכז המבקרים ע”ש משה נובומייסקי בים המלח

בדרום ים המלח, בסמוך לכביש 90, אתם מוזמנים לבקר במרכז המבקרים על שם משה נובומייסקי – בואו להכיר את סיפורו של חלוץ ציוני עם חזון וחלום לפיתוח התעשיה בארץ ישראל. מרכז המבקרים משחזר את “אתר אשלג” שבסדום, שהיה למחנה עובדים של מפעלי חברת האשלג של ארץ ישראל. הביקור כאן הוא בילווי מדריך שיקח אתכם בין נקודות עניין במרכז המבקרים וישתף אתכם בידע רב. מרכז המבקרים בים המלח מגבירים את האור! מזמינים אתכם להנות מסיור ציוני מרתק וייחודי במהלך ימי חג החנוכה. בנוסף בימים ראשון ושלישי (10,12.12.23) יתקיימו סיורי עששיות ובסיומם יתקיים מופע אור ואש. במהלך החג הכרטיסים במחיר מיוחד של 50% הנחה לתיאום והרשמה, היכנסו לאתר הרישמי.

חנוכה עם רשות העתיקות

רשות העתיקות פותחת את שעריה לקהל הרחב בחנוכה 2023, ומזמינה את הציבור להשתתף במגוון חפירות ארכיאולוגיות, סיורים וסדנאות ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום.  בחג החנוכה הזה נוגעים בעבר! בואו לשלל פעילויות ללא תשלום – למשפחות ולמבוגרים, בימים מורכבים אלו, אנחנו מזמינים אתכם לחזור יחד איתנו בזמן אל מנהגי החג הקדום וסמליו, ולרגע – להניח בצד את הדאגות – בתקווה לימים מלאי אור! לרשימת הפעילויות לחצו כאן.

סיורים באתרים היסטוריים בערבה

בימי ראשון עד שלישי 10-12/12/2023 ויום חמישי 14/12/2023 של חג החנוכה אתם מוזמנים להצטרף לסיורים באתרים היסטוריים בערבה מטעם החברה שימור אתרי מורשת בישראל, פרטים והרשמה: gidon@arava.co.il או בטלפון גדעון: 052-8991210. פירוט הסיורים:

  • איזור עין יהב: מתקן הידרופוניקה, מבנה ראשונים בבסיס עין יהב, סמל משטרת עין וויבה, עין רחל. תצפית על ביר אל עאמר. יום ראשון, כ”ז בכסלו תשפ”ד, 10 בדצמבר 2023. שעת מפגש: 9:00 בכניסה למחנה צה”ל עין יהב.
  • תחנת המשטרה המנדטורית ביוטבתה: מחנה הנחל ביוטבתה, מפעל הנחושת בתמנע, באר אורה, שרידי הישוב עין עברונה. יום שני, כ”ח בכסלו תשפ”ד, 11 בדצמבר 2023 בשעה 9:00 בתחנת הדלק יוטבתה.
  • אזור פארן וצוקים: הדרך המנדטורית ליד פארן, אנדרטת ההולכים לפטרה, תצפית ממוצב עשת, תצפית ביר אל עאמר, צופר הישנה (צוקים(. יום שלישי, כ”ט בכסלו  12 בדצמבר 2023 בשעה 9:00 בצומת פארן.
  • צפון הערבה: עין חוסוב, מעלה העקרבים, צומת הערבה , קידוחי הנפט, כביש 25 ושרידי מחנות העובדים. יום חמישי, ב’ בטבת תשפ”ד, 14 בדצמבר 2023 בשעה 9:00 בחניה של תמר המיקראית.

בואו להיות גיבורים בחג החנוכה בגן לאומי מצדה

אתם מוזמנים להגיע בחנוכה אל אתגר מצדה, ילדים מגיל 10 ומשפחותיהם מוזמנים להגיע לחוויה מאתגרת אל תוך ומחוץ לחומות גן לאומי מצדה. אתגר מצפה הוא מסלול הליכה אתגרי על שפת המצוק של מצדה, כאן תעברו בסולמות ומעל קורה מעל תהום. מתקיים בין התאריכים 08-10/12 וגם 15-16/12 בשעות 08:00-15:00. מידע נוסף והרשמה מראש באתר הרישמי.

חנוכה 2023 בדימונה

חנוכה 2023 בדימונה – גם השנה נקיים מספר אירועים, פעילויות, סדנאות והופעות מיוחדות לכל המשפחה לרגל חג החנוכה. האירועים יתקיימו במרכזים הקהילתיים השונים ברחבי העיר. מידע מפורט על האירועים שמתעדכנים מדי יום באתר הרישמי – לחצו כאן.

חנוכה בצריף בן גוריון

נקודות של אור – במהלך חופשת חנוכה יתקיימו בצריף בן גוריון סיורי עששיות לכל המשפחה, וביחד אנו נרחיק את החושך בעזרת האור.  בכל שעה עגולה יתקיים סיור ובו אנו נחשיך את הצריף ונאיר בעזרת העששיות את הסמלים המאחדים בביתו של בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל.  בין החפצים המוצגים נוכל למצוא חנוכייה המנגנת את “התקווה”, ועוד אחת שעליה קנים בצורת המכבים. בנוסף, באתר הצריף מגוון תצוגות אינטראקטיביות בנושאים: ציונות, הנגב, צבא העם והחברה הישראלי. הסיורים מתקיימים בתאריכים 10-14/12/2023 בכל שעה עגולה בשעות 10:00-15:00 והם ללא תשלום. משך כל סיור כשעה וחצי. רישום באתר הרישמי.

חנוכה עם שף שמש בחממת חמשת החושים

בערבה בסמוך לקיבוץ אליפז בלב מטעי התמרים ממש מול הרי אדום נמצאת חממת חמשת החושים. כאן תוכלו לצאת לסיור שף שמש וללמוד על הגידולים השונים שיש כאן בחממה כמו: עגבניות שרי, מלפפונים, תירס צבעוני, ירקות, תבלינים ועוד. במהלך הסיור תוכלו לבשל ירקות בעזרת צינור ואקום שמתבשל על ידי השמש, תצאו לסיור מודרך בין הערוגות השונות בתוך החממה ותלמדו על איך מצליחים לגדל בתנאי מזג האוויר קיצוני כמו בערבה. למידע מפורט ורכישת כרטיסים לחנוכה 2023 לחצו כאן.

חנוכה בחי בר יוטבתה

שמורת הטבע חי בר יטבתה של רשות הטבע והגנים נמצאת במרחק נסיעה של כחצי שעה מהעיר אילת. מדובר בשמורה העוסקת בפעילות חשובה ומבורכבת של טיפול בבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה והשבתן אל הטבע. בואו לבקר בשמורת חי בר יוטבתה. במהלך ימי חג החנוכה תוכלו ליהנות מפעילות למשפחות ולמפונים: סיורים בעקבות פקח מאכיל בספארי, הדרכה במבואת השמורה מיצג קרניים, הקרנת סרטי טבע בכיתת הלימוד ופינת יצירה לחג חנוכה לכל המשפחה. מתי: כל ימי החנוכה משעה 10:00 ועד 16:00. למידע נוסף לחצו כאן.

בחנוכה הופכים לצפר ליום אחד בסיור באתרי הצפרות של אילת והערבה

בחג החנוכה אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה לסיור מודרך בפארק הצפרות של אילת. בואו לגלות את עולם הצפרות מקרוב עם צפר מומחה ברכבים פרטים בין אתרי הצפרות של אילת והערבה. איך מזהים את הציפורים? מהיכן הן מגיעות ולכמה זמן הן נשארות? משך הפעילות כ 3 שעות מתאים החל מגיל 6, מתקיים בתאריכים 07/12 ו 14/12 קיימת מגבלת משתתפים ולכן ההשתתפות בהרשמה מראש באתר הרישמי. הרשמה ל 07/12 כאן, הרשמה ל 14/12 כאן.

אילת מתעוררת – סיור להר צפחות

בחג החנוכה אתם מוזמנים להגיע לסיור מודרך בבוקר מדברי אל פסגת הר צפחות. הסיור יקח אתכם אל המקטע האחרון של שביל ישראל המטפס עד לפסגת הר צפחות, ממנה ניתן לראות את נופיה הקסומים של הרי אילת, הים האדום ושאר המדינות השכנות. הסיור מתאים למיטיבי לכת מעל גיל 12 ואורכו של הסיור כשעתיים עד שלוש שעות. הסיור מתקיים בתאריך 12/12/2023 החל מ 08:30, להרשמה מראש באתר הרישמי.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.

האירועים עשויים להשתנות או להתבטל בהתאם להחלטת מארגני האירועים. מומלץ להתעדכן מול המארגן הרשמי בטרם ההגעה. כל המידע המופיע כאן התקבל ישירות מול הספקים לרבות מחירים וזמני האירועים.