Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל המצוק שמורת חוף השרון

גן לאומי חוף השרון נמצא באזור שפיים/ארסוף על מצוק כורכר שנישא לגובה של כמה עשרות מטרים ועובר בסמוך לחוף הים. הקרבה של השמורה לים וגובה המצוק יחד מספקים לנו טיול יפהפה עם נוף מושלם. במקום יש מספר שבילי טיול שמאפשרים לנו לצאת ולטייל על המצוק: שביל האירוסים, שביל הצבאים ושביל המצוק. שביל המצוק הוא מסלול קלאסי למשפחות שמתאים מאוד לימים יפים ונעימים. חשוב לציין כי המסלול כולו חשוף לשמש ואין כמעט נקודות צל. שביל טיול נוסף נמצא דרומית לכאן במצוק ארסוף קדם – למי מלא על המסלול לחצו כאן.

לטיול בשמורת חוף השרון יש קסם שונה בכל עונה שתגיעו לכאן. אם תגיעו הנה בקיץ תוכלו לשלב את הטיול שלכם עם רחצה בחופי הים ובתקופות מסוימות במהלך השנה תזכו לראות כאן גם פריחה מגוונת ויפה שאחת המפורסמות שבהן היא פריחת אירוס הארגמן ששופעת כאן בסוף החורף. לגן לאומי יש שתי כניסות: צפונית ודרומית. הצפונית היא דרך מצוקי ארסוף געש והדרומית היא דרך שפיים. שביל המצוק בשמורת חוף השרון מסומן בסימון שבילים אדום המסלול המוצע כאן הוא מסלול מעגלי בסימון שבילי אדום ואז שחור. שביל הטיול עובר על המצוק ולכן אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים שמרו עליהם. לאורך השביל נבנו מרפסות מסודרות לתצפית עם דק יפה מעץ וספסלים והן מאפשרות לנו לעצור וליהנות מהנוף המרהיב שנפרס מולנו.

מסלול מעגלי גן לאומי חוף השרון

המסלול המתואר כאן יוצא מהחניה הדרומית מהצד של שפיים. נצעד  בסימון שבילים שחור “שביל האירוסים” וגם בסימון “שביל ישראל” כמה דקות של הליכה עד שנפגוש את השילוט המפנה אותנו שמאלה אל המסלול האדום. נצעד כ 300 מטרים עד להגעה לצומת סימון שבילים אדום כחול, כאן נמשיך עם האדום. נצעד בסימון שבילים אדום עוד כ 100 מטרים ונגיע לנקודת תצפית עם דק עץ. מכאן רואים את הים בשיא עוצמתו וגם את יישובי השרון וביום של ראות טובה ניתן לראות דרומית עד לתל אביב. אחת החוויות המיוחדות היא להגיע לכאן בשעות אחר הצהריים לקראת השקיעה ולצפות בה. נמשיך לצעוד עוד כ 300 מטרים עד לצומת סימון שבילים אדום ירוק.

מי מכם שרוצה לקצר את המסלול יכול לפנות ימינה בירוק שיוביל אתכם לשחור חזרה לרכב. הפעם אנחנו נמשיך ישר עם האדום. נצעד עוד כ 300 מטרים עד לצומת סימון שבילים שחור אדום, הפעם נפנה עם השחור ימינה. השביל השחור זהו “שביל האירוסים”, בעונת הפריחה תוכלו לפגוש כאן את פריחת אירוס הארגמן שכל כך מאופיין בפריחתו באיזורים אלו. על הסימון שבילים השחור נצעד כ 800 מטרים שיובילו אותנו חזרה לרכב.

מה חשוב לדעת

למי מכם שבוחר לצאת למסלול המעגלי הקצר (עם קיצור דרך סימון שבילים ירוק) יהנה מהליכה שאורכה כקילומטר, מי שבוחר את המסלול המלא אורכו 1.8 ק”מ. מסלול ההליכה הוא על אבן כורכר חולית ולכן לא ניתן להגיע לכאן עם עגלות. לאחר הגשמים ייתכן והמסלול יהיה בוצי ויש להיזהר יתר על המידה מהתקרבות לקצה המצוק. בשמורה יש מספר מסלולים ולכן שימו לב שאתם בוחרים במסלול שבו אתם מעוניינים. המסלול הוא מסלול אהוב ולכן בימי שבת וחופשות ייתכן עומס מבקרים בשמורה. חשוב לציין כי לאורך כל המצוק יש חבל שאין לעבור אותו להתקרב לקצה הצוק. כדי להגיע לכאן מהכניסה הדרומית תוכלו לרשום בוויז: “גן לאומי חוף השרון שפיים”. כדי להגיע לכאן מהכניסה הצפונית תוכלו לרשום בוויז: צוקי ארסוף, געש (מחנים בסוף הרחוב).

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי אפולוניה | תל ארשף – רשות הטבע והגנים – גן לאומי אפולוניה היא עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון, בסמוך להרצליה. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק אפולוניה – בחופה הצפוני של העיר הרצליה, ליד שכונת נוף ים, נמצא אקו פארק אפולוניה – ריאה ירוקה בלב העיר, שטח טבעי עשיר בחיות בר, תל ארכאולוגי עם שרידים מרשימים של גתות ופסיפסים מלפני 1,500 שנה וערכי טבע נדירים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע בני ציון – בלב השרון נמצאת לה שמורת טבע קטנה שכוללת שתי גבעות כורכר של קרקע חמרה ושמה שמורת טבע בני ציון. בין ינואר למרץ יש כאן פריחה מרשימה שאסור לפספס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות התוכים בכפר הס – עצירה קצרה להתרעננות הכוללת חיות ופיקניק קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל חדרה – טיילת הליכה מונגשת לעגלות עם מזרקות מים ושעשועים לילדים. אזור מושלם לבילוי ולפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.